هنر بازیگری
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 12 آذر 1392برچسب:, توسط محمدجواد |

شرایط عضویت

در کانون بازیگران تئاتر استان خراسان رضوی


پایگاه اطلاع رسانی مشهد تئاتر- كانون بازیگران استان خراسان رضوی، سندی است از هویت، افتخارات و حقوق مادی و معنوی هنرمندان عرصه بازیگری. حضور شما رسالت صنفی و همگرایی هنرمندانه را باعث خواهد شد.

کانون دارای سه نوع عضویت می باشد. ( وابسته، پیوسته، افتخاری)

الف- عضویت پیوسته که دارای کلیه اختیارات و وظایف و حقوق عضویت می باشد، و تحت پوشش کلیه حمایت‌های مادی و معنوی انجمن هنرهای نمایشی استان خراسان رضوی قرار دارد و میتواند جهت انتخاب در هیأت مدیره کانون بازیگران تئاتر کاندیدا شود و در کلیه مجامع عمومی دارای حق رأی میباشد.

ب- عضویت وابسته که ضمن برخورداری از کلیه حمایت‌های مادی و معنوی انجمن بازیگران برخوردار است ولی نمی تواند برای هیأت مدیره کانون خود کاندیدا شود فقط دارای حق رأی دادن در مجامع عادی و عادی به طور فوق العاده می‌باشد.

شرایط عضویت پیوسته:

الف) دارا بودن لیسانس هنرهای نمایشی یا بالاتر(یا معادل ارزشیابی شده‌ی آن توسط شورای ارزشیابی هنرمندان کشور) با 7 اجرای حرفه‌ای در نقش‌های اساسی.

ب) دارا بودن لیسانس غیرمرتبط یا بالاتر؛ با 8 اجرای حرفه‌ای در نقشهای اساسی.

ج) دارا بودن دیپلم هنرهای نمایشی(یا معادل ارزشیابی شده‌ی آن توسط شورای ارزشیابی هنرمندان کشور) با 9 اجرای حرفه‌ای در نقش‌های اساسی.

د) دارا بودن دیپلم غیرمرتبط یا بالاتر؛ با 10 اجرای حرفه‌ای در نقشهای اساسی.

شرایط عضویت وابسته:

الف) دارا بودن لیسانس هنرهای نمایشی یا بالاتر(یا معادل ارزشیابی شده‌ی آن توسط شورای ارزشیابی هنرمندان کشور) با 3 اجرای حرفه‌ای در نقشهای اساسی.

ب) دارا بودن لیسانس غیرمرتبط یا بالاتر؛ با 4 اجرای حرفه‌ای در نقشهای اساسی.

ج) دارا بودن دیپلم هنرهای نمایشی(یا معادل ارزشیابی شده‌ی آن توسط شورای ارزشیابی هنرمندان کشور) با 5 اجرای حرفه‌ای در نقش‌های اساسی.

د) دارا بودن دیپلم غیرمرتبط یا بالاتر؛ با 6 اجرای حرفه‌ای در نقشهای اساسی

عضویت افتخاری:

بازیگرانی که به عناوین مختلف منشاء خدمات مؤثر به حرفه خود بوده‌اند به پیشنهاد هیأت‌مدیره‌ی کانون و تصویب اکثریت اعضای هیأت‌مدیره‌ی کانون ، می‌توانند به عضویت افتخاری کانون درآیند.

تعاریف

اجرای حرفه‌ای: اجرایی است عمومی با فروش بلیط؛ با حداقل 10 اجرا؛ که با گزینش متن قابل قبول به لحاظ رعایت استانداردهای درام‌نویسی - از هر نحله‌ی فکری و در هر شکل و سبک - توسط کارگردانی شناخته شده یا کارگردانی قابل قبول بر صحنه بیاید.

کارگردان شناخته شده: کسی است که در سطح جامعه‌ی تئاتری و از نگاه مجموعه‌ی اهل نقد و نظر به عنوان یک کارگردان، شناخته شده باشد؛ حتا اگر عضو کانون کارگردانان نباشد.

کارگردان قابل قبول : کسی است که عضو یا مورد تأیید کانون کارگردانان باشد.

نقش اساسی: آن است که در یک نمایش؛

1- قابل حذف یا ادغام در نقش‌های دیگر نباشد، و در مسیر پیشرفت داستان باشد

. 2- به نحوی قصه‌ی نمایشنامه بر روی آن شخصیت بنا شده و پیش‌ برود.

3- توسط بازیگری به اجرا درآید که دارای تحلیل درست از نقش، بنا به ضرورت دارای بدن آماده، بیان درست، توانا به اجرای موفق آنچه که آن را «تحلیل درست از نقش» می‌نامیم، و در نهایت دارای توانایی لازم برای کشیدن سنگینی بار نقش در طول مراحل تمرین و اجرا باشد

تبصره

هیئت مدیره کانون بازیگران استان خراسان رضوی بنا بر درخواست جوانان علاقمندان و جویای نام در عرصه ی بازیگری تئاتر که شرایط عضویت پیوسته و وابسته شامل وضعیت انها نمی باشد ، فرصتی رای فراهم آورده که این عزیزان نیز بتوانند با تکمیل فرم و واریز فیش نقدی در بانک اطلاعات بازیگران کانون وارده شوند.

مدارک مورد نیاز

کپی آخرین مدرک تحصیلی

کپی صفحات شناسنامه و کارت ملی

سه قطعه عکس

با توجه به نوع عضویت کپی بروشورهای اجرای عمومی

کپی لوح های تقدیر و دوره های آموزشی

تذکر : بازیگران خانم در صورت داشتن شرایط عضویت نیازمند پر نمودن فرم رضایت ولی یا همسر خواهند بود.

واریز مبلغ سیصد هزار ریال به شماره حساب 180585044480801 انجمن هنرهای نمایشی استان خراسان رضوی به عنوان حق عضویت در کانون بازیگران استان.

ثبت نام ساعات اداری ،دفتر انجمن هنرهای نمایشی استان 09155040249

محل ثبت نام : دفتر انجمن هنرهای نمایشی استان خراسان رضوی واقع در پارک ملت مجتمع فرهنگی و هنری امام رضا (ع)

 

 

محمد جهانپا

مدیر کانون بازیگران تئاتر استان خراسان رضوی

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.